Sluit navigatie
Open navigatie

"Iedereen is anders en daarom krijgt u bij Antes zorg die op u is afgestemd."

Antes succesvol aangesloten op KoppeltaalGGZ

Sinds begin februari is Antes succesvol aangesloten op KoppeltaalGGZ. Daarmee sluit Antes aan bij een brede groep van meer dan 30 GGZ-instellingen en eerstelijns GGZ-organisaties die op deze brede schaal intern veilig berichten en gegevens uitwisselen tussen informatiesystemen die voorheen los van elkaar functioneerden. En dat betekent voor behandelaars overzicht vanuit één systeem, minder vaak data overtypen, meer eHealth keuze voor cliënten en integrale monitoring van behandelpaden.

De behandelcirkel is rond
De cirkel is met deze stap rond voor cliënt, behandelaar en de GGZ-organisatie. Antes laat via Koppeltaal mijnAntes, het cliëntportaal en eHealthapplicaties met elkaar communiceren. Ook eHealth-interventies van uiteenlopende leveranciers zijn met de integratiestandaard van Koppeltaal veel sneller aan te bieden via het cliëntportaal. Behandelaren en cliënten van Antes krijgen daarom vanaf nu een bredere keuze uit in de markt beschikbare interventies. Naast de eigen eHealthinterventies zijn ook de game KickAss en de Keuzehulp van PatientPlus beschikbaar.

Manager Informatiemanagement Dietmar Griep reageerde verheugd: “Dit is een mooie eerste stap: onze cliënten hebben de beschikking gekregen over een eenvoudig, intuïtief portaal, dat door het gebruik van Koppeltaal de keuze van beschikbare eHealth vergroot.”

De komende maanden wordt ook het ROM-systeem met behulp van Koppeltaal aangesloten. Antes streeft naar groei van het aanbod van eHealthapplicaties voor haar behandelaren. Ook deze eHealthapplicaties zullen met Koppeltaal met de al aanwezige applicaties worden verbonden. Daarnaast zijn er plannen om het gebruik van eHealth binnen heel Parnassia te stimuleren met gebruik van Koppeltaal.

De kostbare een-op-een maatwerkkoppelingen die gebruikelijk zijn in de zorg zijn hiermee verleden tijd. En hoe meer leveranciers werken met Koppeltaal, hoe sneller en gemakkelijker het aansluiten zal worden voor GGZ-organisaties die volgen. Binnen Stichting Koppeltaal werken leveranciers en GGZ-instellingen aan ditzelfde doel. Dat is de waarde van de neutrale positie van Koppeltaal.

Volop in gebruik
Sinds de start van de aansluiting zijn door Antes al ruim 302.000 berichten verstuurd. De eHealth projectleider vanuit Antes zegt over de impact: “Iedere behandelaar die ik spreek heeft weer zin in eHealth! Blij!”

Waarom Koppeltaal?
Elke applicatie en systeem spreekt een eigen taal en daarmee is het moeilijk om informatie tussen behandelaar en cliënt onderling uit te wisselen. Antes ziet Koppeltaal als de neutrale marktstandaard voor de versnelling van eHealth en blended care. Koppeltaal komt voort uit de GGZ-sector. In 2013 namen enkele GGZ-instellingen een besluit. Zij wilden vrij kunnen kiezen voor de best of breed eHealth interventies zonder steeds opnieuw losse koppelingen te hoeven maken. En ze wilden hun cliënten en behandelaren los maken van de silo’s van systemen. Daarom besloten zij de Stichting Koppeltaal op te richten. Inmiddels maken ruim 30 GGZ-instellingen en eerstelijns GGZ-zorgaanbieders samen gebruik van bijna 20 verschillende applicaties. Daarbij realiseren zij in totaal ruim 70 verschillende koppelingen.

Aanmelden

U kunt zich bij ons direct online aanmelden voor behandeling. Nadat we uw aanmelding hebben ontvangen, nemen we telefonisch contact op om een eerste afspraak te maken. Binnen 1 dagdeel krijgt u duidelijkheid.

Feedback

.

Dáárom Antes

Jarenlange ervaring, sinds 1910

Veel vestigingen, ook bij u in de buurt

Snel weten waar je aan toe bent, bekijk de wachttijden

Veel kennis, veel experts in huis

Vergoed door de zorgverzekeraar

We kijken naar uw mogelijkheden