Sluit navigatie
Open navigatie

"Iedereen is anders en daarom krijgt u bij Antes zorg die op u is afgestemd."

Cliënten en behandelaren omarmen zorgtechnologie bij Antes

Zorgtechnologie geeft meer kansen om cliënten te helpen bij hun herstel. Dat zei het overgrote deel van de cliënten en behandelaren tijdens de e-healthweek. Hoe we dat weten? Door ernaar te vragen in vragenlijsten, in een poll en tijdens demo’s. Bezoekers van de demo’s waren erg enthousiast. Met een kist vol gadgets en lekkers gingen we samen met Zora de zorgrobot op stap. Overal waar we kwamen voor een demo stal Zora de show.
 
‘Hij is schattig!’, ‘Zet eens aan dan maak ik een filmpje!’ en ‘Nee, ik vind het niet gek hoor, een robot die ook helpt’ hoorden we vaak.
 
We hebben de robot laten dansen, nieuwsgierigen de emotie-quiz met haar laten doen en verhalen laten vertellen. Op een grote poli van Antes willen ze Zora de zorgrobot erbij om smaak te geven aan de groepsmodules.
 
In de huiselijke sfeer bij Reakt namen bezoekers de tijd om vanalles uit te proberen. Slimme meetinstrumenten, Virtual Reality, apps, een slimme koektrommel, beeldcontact met iemand van buiten, niets vond men gek. Wel hoorden we vaak dat cliënten dit soort dingen nog niet voor zichzelf een bruikbare toepassing vinden. We hopen dat de enthousiaste behandelaren en begeleiders na de demo’s hun cliënten over een drempel heen weten te krijgen.
 
De demo’s waren erg sfeervol en deelnemers voelden zich uitgenodigd om hun mening te geven. We hebben veel hulp gehad. Bedankt collega’s en vrijwilligers!

Wat hebben we geleerd?
• Veel mensen zijn nieuwsgierig en niet angstig
• Mensen willen gevraagd worden om iets te doen/uit te proberen
• Het blijft zoeken naar toepassingsmogelijkheden: we moeten hier nog meer over verzamelen
• Met mensen over techniek praten levert mooie gesprekken op
• Behandelaren/begeleiders willen zich laten helpen door techniek, als het maar werkt en doet wat ze ervan verwachten
De demo’s gaan na de ehealthweek ‘mobiel’. We sturen demo-kisten de organisatie door. Cliënten en begeleiders gaan in kleine groepen met elkaar in gesprek over wat hen helpt. En hoe techniek daar in kan ondersteunen.
 
Wilt u meer weten over ehealth bij Antes? Stuur een e-mail naar ehealth@antesgroep.nl.
 
N.b. niet iedereen waardeerde de robot:

Aanmelden

U kunt zich bij ons direct online aanmelden voor behandeling. Nadat we uw aanmelding hebben ontvangen, nemen we telefonisch contact op om een eerste afspraak te maken. Binnen 1 dagdeel krijgt u duidelijkheid.

Feedback

.

Dáárom Antes

Jarenlange ervaring, sinds 1910

Veel vestigingen, ook bij u in de buurt

Snel weten waar je aan toe bent, bekijk de wachttijden

Veel kennis, veel experts in huis

Vergoed door de zorgverzekeraar

We kijken naar uw mogelijkheden